måndag 18 maj 2009

att orka leva

det känns som jag kanske börjar få i ordning mitt liv, men det finns många saker jag ännu måste orka fixa. Jag visste inte ens att man kunde förlora taget på sitt liv så här som jag har lyckats så nu gäller det att bita ihop och försöka samla ihop allt och få ett liv igen.
jag börjar IV igen till hösten och tänker plugga upp lite svenska,matte och engelska och sedan till våren söka någon vårdutbildning, vill jobba inom vården. jag tror det kan passa mig. Men just nu kämpar jag att ens orka kliva upp ur sängen varje morgon och orka se mig själv i spegeln. Att förlora sig själv som jag har gjort känns otroligt dåligt för jag har alltid haft koll på mitt liv och helt plötsligt vet jag inte ens om jag orkar duscha. Det går sakta framåt och jag har börjat försökt iallafall. Att jag valde att hoppa av media var ett otroligt svårt beslut och många gånger har jag och kommer jag ångra mig, jag hade underbara vänner där men jag vet att jag hade tillslut kört helt slut på mig själv om jag fortsatt. Men vad ska man göra? Man får helt enkelt försöka leva! jag har många att tacka, många som har hjälpt mig och många som dagligen orkar stå ut med mig när jag är irriterad och sur.

2 kommentarer:

  1. Jag önskar du ville prata mer med mig så jag förstår vad som försigår i ditt huvud. Jag älskar dig och ställer alltid upp om du behöver något. :)

    SvaraRadera
  2. Sara Lundqvist19 maj 2009 kl. 13:12

    Älskar dig stumpan! finns alltid här för dig!du är bäst! <3

    SvaraRadera