söndag 30 augusti 2009

skoltankar

Hemma igen, efter en rolig men lugn helg i Ludvika.
Dags för skolan igen imorgon, jag vet inte riktigt vad jag ska tycka. Klart det är skönt att göra något om dagarna men det känns också helt värdelöst eftersom det visade sig att jag bara hade matten kvar att plugga. Det hade jag kunnat kört på något annat sätt. Min hjärna går i högvarv och det enda som snurrar där är vad sjutton ska jag göra nästa år? Vad vill jag plugga? Vill jag ens plugga? vart ska jag plugga? Alla säger åt mig att ta det lugnt, det är lång tid kvar, Ja visst är det långt kvar men det kan ju vara skönt att ha lite planerat innan det är dags, tiden går så otroligt fort och snart står jag där och inte vet vad sjutton jag ska/vill göra. Jag vill verkligen läsa kriminalvård men då är ett körkort krav så det sket sig ju direkt. Jag vet inte ens om jag ska försöka hitta lite jobb och jobba ett tag och sen kanske fundera på att plugga igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar