torsdag 27 augusti 2009

text från min syster

Hittade en text min största syster skrev till mig när jag mådde som sämst och det känns bra att läsa den nu, för att se hur mycket jag har vuxit och hur mycket bättre jag mår idag. _Jag känner att jag äntligen lever och gör det jag vill, jag har vart med om mycket men har alltid haft min familj bakom mig. Jag förstår inte hur jag kunde låta mig sjunka så långt jag gjorde, och låta mig själv men också dom nära och kära lida så mycket. Så många gånger dom fick vara oroliga över mig, det är något jag än idag ångrar att jag lät dom lida. Jag är glad att jag valde livet istället för att må så där dåligt. En sak som är säker, jag kommer aldrig, aldrig må så där igen!

"Till dig min älskade syster...

Jag ser din kalla nästan tomma blick, jag ser din bleka hy och den grova sminkningen, jag ser dina mörka kläder, jag ser ditt svarta raka glanslösa hår...
Jag ser sorgen, besvikelsen, bitterheten, rädslan, ångesten, såren, smärtan, och likgiltigheten...Jag ser det alla andra ser och det du vill att vi ska se...
Men små stunder när du själv inte märker det så ser jag också DIG!
Jag ser värmen i dina vackra blå ögon, jag ser din fräkniga näsa och dina rosiga kinder, jag ser regnbågens alla färger i dig, jag ser ditt vackra blonda hår.
Jag ser beslutsamheten, längtan, glädjen, kärleken, ömheten, värmen, tilliten och din sprudlande energi...
Och jag känner!
Jag känner alla de tårar du fäller och jag känner alla dina svidande sår...
Och jag hör!
Jag hör ditt rop på hjälp då du säger allt är okej, jag hör sorgen i ditt skratt...
Livet har så mycket att ge dig och du har så mycket att ge!
Ge mig den nyckel jag behöver för att få dig fri med...
Älskar dig så oerhört mycket!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar